samedi 13 août 2011

Man skall endast gråta av Allahs kärlek och inte av bedrövelse.


Adnan Oktars intervju i TV Kanalen Adiyaman Asu TV, 30 augusti, 2010
ADNAN OKTAR:...att gråta, vet du hur man gråter? Man gråter av Gudsfruktan, stark passion och kärlek för Allah. Förutom dessa fenomen anser jag inte att det är värt att gråta. Jag skrattar och blir  glad, om Allah vill. Man  gråter av kärlek.  Du har ett barn runt 3 år till exempel, du gråter när du ser honom för han påminner dig om Allahs skapelse och skönhet. Du har en äkta maka och du gråter när du ser hennes skönhet. Du gråter för Allahs kärlek för att du ser Allahs skönhet i dem. För övrigt är det otillåtet att gråta för en muslim, om Allah vill. Man gråter på grund av Gudsfruktan vilket är en njutning. Det innefattar djup kärlek. Människor missuppfattar Gudsfruktan, de uppfattar Gudsfruktan som rädslan för vapenhot. Sådan rädsla är det inte. Kärlek är det, Allahs kärlek. Gråter man med glädje när man känner Gudsfruktan, så är det en helt annan känsla. Man vill inte obehaga sina kära genom att vara rädd, spänd och man vill inte dra till sig eller förlora Guds välbehag. Om Allah vill.

Eprouver un profond respect pour le Messager d'Allah (pbsl)


Une adhésion consciente et méticuleuse à la sunna ne peut être possible que si on comprend pleinement l'importance attachée aux prophètes dans le Coran.
Dans le Coran Allah révèle qu'il est obligatoire d'obéir à Ses Messagers et d'avoir un profond respect pour eux. De nos jours, l'obéissance au dernier messager d'Allah, notre Prophète Mohamed (pbsl) consiste à suivre sa sunna. Une adhésion consciente et méticuleuse à la sunna ne peut être possible que si on comprend pleinement l'importance attachée aux prophètes dans le Coran. Aussi, les croyants de tout âge sont encouragés à apprendre les règles coraniques associées aux prophètes et aux messagers d'Allah. Les sections suivantes insisteront sur les récits décrivant les attitudes et le comportement qui devraient être adoptés envers notre Prophète Mohamed (pbsl).
- Ne pas se préférer au Messager (pbsl), mais le soutenir et le défendre

Bir toplumsal hastalık: Gıybet


Toplumu oluşturan bireyler arasındaki ilişkiler, o toplumun niteliğini de belirler. Hoşgörü ve affedicilik gibi özelliklere sahip olmayan bireylerin oluşturduğu toplumlarda huzur ve güvenlik duygusunun hakim olması düşünülemez. Kişilerin birbirlerine tahammülsüz yaklaşımları insan ilişkilerini, dolayısıyla toplum yapısını bozar.
 
İnsan ilişkilerini bozan en önemli toplumsal hastalıklardan birisi de “gıybet” tir. Gıybet “bir kişinin arkasından onun hoşuna gitmeyecek şeyleri söylemek”olarak tarif edilebilir. Genelde kişiyi arkasından çekiştirenler bir savunma olarak söylediklerinin doğru olduğunu, yalan söylemediklerini ifade etseler de bu sonucu değiştirmeyecektir. Söz konusu kişilerin yaptıkları gıybettir. Eğer kişinin arkasından söylenen şeyler doğru değilse, bu iftira olur ki, bu durumda bu sözleri söyleyen kişi yalan söyleyerek büyük bir günah daha işlemiş olur.

İnsanların dediği gibi değil, Allah'ın dediği gibi din


Allah insanlara nasıl bir ahlaka sahip olmaları, nasıl bir hayat yaşamaları gerektiğini detaylı olarak bildirmiştir. Gerçek din ahlakı, Allah'ın emirlerinin eksiksiz olarak yerine getirilmesiyle yaşanır. İnsanların bir kısmı ise bu ahlakı yaşamaktan şiddetle kaçınırlar. Tam olarak Allah'ın hükümlerine teslim olmak istemez, kendi nefislerinin de tatmin olacağı bir model oluşturmaya çalışırlar. Bunun için kendilerince bazı kurallar, prensipler oluşturur, dinin de bu prensiplere uygun olması gerektiğini düşünürler. Kendi kuralları ve mantık örgüleriyle uygun olduğu müddetçe din ahlakını yaşamayı kabul ederler. Oysa bu çok büyük bir yanılgı ve aldatmacadır. Çünkü gerçek din ahlakı, insanların dediği gibi değil, Allah'ın bildirdiği gibi yaşanan ahlaktır.
 
Allah Kuran'da, kendi çarpık mantık örgülerine göre hareket eden ve Allah'ın bildirdiği gibi yaşamayan insanların yanılgılarını şu şekilde haber vermektedir:

La psychologie 'féminine' dans la religion de l'ignorance


Dans la religion de l'ignorance, une des principales suggestions inculquée aux gens, selon qu'ils soient homme ou femme, est encore une fois l'assimilation de diverses personnalités et états d'esprit, crées par cette même religion. Or chez les croyants, le caractère ne varie pas en fonction du sexe. L'esprit idéal du croyant est unique et commun, tandis que dans la religion de l'ignorance, le caractère de la personne, subit une orientation artificielle et une suggestion sociale, suivant que cette personne soit un homme ou une femme.

ATHEÏSME IS NIET HET OPRECHTE GELOOF VAN MENSEN, HET WORDT VEROORZAAKT DOOR EEN MINDERWAARDIGHEIDSCOMPLEX EN BEKROMPENHEID. SNOBISME IS EEN VUILE VERDEDIGINGSMETHODE, DIE ONTWIKKELD IS OM GEACCEPTEERD TE WORDEN IN DE SAMENLEVING.


Uit Dhr. Adnan Oktar’s live interview op TV Kayseri, Samsun Aks en Gaziantep Olay TV op 13 januari 2010

ADNAN OKTAR: Ataturk ondervond in zijn tijd een grote druk van zijn omgeving. De druk van de omgeving is nog steeds actueel. Er is bijvoorbeeld een religieus, jong meisje. Haar vriendin zegt: ik heb gehoord dat je de Koran leest, of dat je bidt; is dat waar? Heb jij ook nog zo’n trek, zegt ze. Denk je dat nu echt,antwoordt het meisje, waar haal je dat nu, zegt ze. Kijk, de ene kant is bijvoorbeeld religieus, de andere kant is ook religieus, maar ze zegt: Denk je dat nu echt, waarom zou ik zoiets doen. Ik weet niet, ik had het zo gehoord, zegt ze. Ze zijn allebei religieus, maar zowel zij als zij doen zich voor als een atheïst en ze vallen elkaar aan. Dit is wijd verspreid in de samenleving, eigenlijk zijn veel mensen waarvan je het niet zou verwachten religieus.

PRESENTATRICE: 
Waarom, is het zo bijzonder om een atheïst te zijn misschien?

Il y a sûrement une facilité près de chaque difficulté


Allah a créé le monde pour tester l'humanité. Comme un trait inhérent de cet examen,  Il teste soit par des bénédictions, soit par des épreuves. Les personnes qui n’ont pas le recul nécessaire face à ces événements et qui ne les évalue pas à la lumière du Coran n'arriveront jamais à les interpréter de façon constructive et cohérente et commencent ensuite à ressentir le poids du désespoir et de la dépression.Cependant, Allah révèle un secret important dans le Coran que seul les vrais croyants soumis et sincères peuvent percevoir. Ce secret est révélé comme suit : 

A côté de la difficulté est, certes, une facilité ! A côté de la difficulté est, certes la facilité. (Sourate as-Sarh, 5-6)

Profetens(sav) fröjd och människokärlek irriterade dåtidens hycklare


Från Adnan Oktars intervju i TV Kanalen Harun Yahya.TV  juli 21, 2010
ADNAN OKTAR:... de anser sig vara mycket smarta. Gemensamma karaktäresdraget på hycklarna är att inte gilla muslimmer som är Gudsfruktiga. Trots att de själva är otroende och sjuka i sina hjärtan, så beskyller de, de troende för avsaknad av tro. Se här, de har till och med beskyllt profeten för avsaknande av religion och uppfört  mesjid-i drag. En fristående mesjid uppför sig som dåtidens hycklare. Du säger;``vad är avsikten med att bygga den här moskén?´´  Den här moskén är vackrare, finare och tryggare säger de. ``vad mer tycker ni är bättre här,  säger du´´ De svarar, människor som kommer här är klokare än andra“, här utför de sin dyrkan bättre och rättare. Det vill säga där profeten(sav) finns utförs dyrkan inte finare, det finns avsaknader och felaktigheter. Som till exempel, de är helt obesvärade och bekvämma och utför bönen inte rätt. Vi är mer reaktionära och konservativa än dem, men de är mycket obesvärade säger de. Handlingar av profeten(sav) som deppade hycklarna var hans humör, hans sätt att skoja och hans att vara utåtriktad, hans kärlek för kvinnan  och hans livlighet.  Profeten(sav) sa; tre ting håller jag kära i denna värld:

Metodi di inganno degli ipocriti


Essi sostengono che hanno cercato il bene. Tuttavia, aprono una  moschea solo per se stessi  apportando un danno a tutti  i musulmani.
Quanto a coloro che hanno costruito una moschea per recar danno, per miscredenza, per [provocare] scisma tra i credenti, [ per tendere] un agguato a favore di colui che già in passato mosse la guerra contro Allah e il Suo Messaggero, quelli certamente giurano: “Non abbiamo cercato altro che il bene !”Allah testimonia che sono dei bugiardi . (Surat at-Tawba, 107)

Sostengono di essere conciliatori, nonostante siano sedizioso 
E quando si dice loro:"Non spargete la corruzione sulla terra", dicono: "Anzi, noi siamo dei conciliatori!".  Non sono forse questi i corruttori? Ma non se ne avvedono. (Surat al-Baqara, 11-12)

Gli ipocriti sono i sostenitori di satana


Satana si è impadronito di loro, al punto di far sì che dimenticassero il Ricordo di Allah.Sono il partito di satana e il partito di satana in verità è perdente (Surat al-Mujadala, 19)
Quando incontrano i credenti, dicono: "Crediamo"; ma quando sono soli con i loro demoni, dicono: "Invero siamo dei vostri; non facciamo che burlarci di loro".  (Surat al-Baqara,14)

GLI IPOCRITI NON SEGUONO IL GIUDIZIO DI ALLAH INVECE AGISCONO SECONDO L’IMMORALITA’ DI SATANA
Non hai visto coloro che dicono di credere in quello che abbiamo fatto scendere su di te e in quello che abbiamo fatto scendere prima di te, e poi ricorrono all’arbitrato degli idoli, mentre è stato loro ordinato di rinnegarli? Ebbene, satana vuole precipitarli nella perdizione. (Surat an-Nisâ’, 60) 

Les hypocrites ne veulent pas faire des efforts pour que la morale islamique domine dans le monde


Ils dirent : "O Moïse, il y a là un peuple de géants. Jamais nous n'y entrerons jusqu'à ce qu'ils en sortent. S'ils en sortent, alors nous y entrerons." (Sourate al-Maidah, 22)
Ils dirent : "Moïse ! Nous n'y entrerons jamais, aussi longtemps qu'ils y seront. Va donc, toi et ton Seigneur, et combattez tous deux. Nous restons là où nous sommes." (Sourate al-Maidah, 24)
Ceux qui ont été laissés à l'arrière se sont réjouis de pouvoir rester chez eux à l'arrière du Messager d'Allah, ils ont répugné à lutter par leurs biens et leurs personnes dans le sentier d'Allah, et ont dit : "Ne partez pas au combat pendant cette chaleur !" Dis : "Le feu de l'enfer est plus intense en chaleur." - S'ils comprenaient ! (Sourate at-Tawbah, 81)
Et lorsqu'une sourate est révélée : "Croyez en Allah et luttez en compagnie de Son messager," les gens qui ont tous les moyens (de combattre) parmi eux te demandent de les dispenser (du combat), et disent : "Laisse-nous avec ceux qui restent." Il leur plaît, (après le départ des combattants) de demeurer avec celles qui sont restées à l'arrière. Leurs cœurs ont été scellés et ils ne comprennent rien. (Sourate at-Tawbah, 86-87)

Hypocrites have never vanquished the prophets


Those who anticipate the worst for you say, “Were we not with you?” whenever you gain a victory from Allah, but if the disbelievers have a success they say, “Did we not have the upper hand over you and yet in spite of that keep the believers away from you?” Allah will judge between you on the Day of Resurrection. Allah will not give the disbelievers any way against the believers. (Surat an-Nisa’: 141)



All through history, hypocrites have rebelled against the truth and waged a war against believers from inside their community. As revealed in the verse “. . . But all might belongs to Allah and to His messenger and the believers. But the hypocrites do not know this” (Surat al-Munafiqun: 8), hypocrites have always claimed that they are superior to believers and will overcome them. Yet despite all these baseless claims, they have never been able to vanquish the believers. Messengers and the believers around them have always emerged victorious. This situation has persisted, just like a law, throughout history.

The approaching moment of death


Do you realise that you are already in a countdown to death? Your death is as certain as your life. But most people ignore the fact. They are so busy with worldly concerns that they behave as if they were going to live forever. Even if death does occur to them for a moment they immediately try to forget it and lose themselves in their own affairs once more.

People generally use worldly concerns as a means of forgetting about death. Soon afterwards these vehicles lead people to lose themselves in this world and to lead anaesthetised lives. A person enters a state of mind in which he forgets the hereafter and begins living in a routine cycle. The temporary concerns of the life of this world detain him in such a way as to cause him to forget that he will one day die and account for himself to God.

That is how some people live. Even if they are unhappy with the lives they lead they still, because of a failure to reflect deeply, are unable to realise the shallow nature of their lives. Yet the inevitable moment of death ordained in the sight of God is drawing closer with every passing day, hour and minute. Some who considers this truth will seek to please God by thinking about the ever-present possibility of death, rather than heedlessly wasting time on worldly concerns. He never forgets that an eternal life awaits him in the hereafter and that he must strive to win God’s approval if he is to attain paradise. Someone who lives in the knowledge that the time will come when he must account for himself in the presence of God therefore enjoys a very rational, high-quality and pleasant life. He constantly enjoys the peace and happiness that come from loving and fearing God and the joy of eternal paradise. He constantly enjoys the comfort and delight of not wasting his life on earthly matters. Yet all the blessings of the world are his, and since he regards them as a means of drawing closer to God he constantly experiences the delight they impart. Since he knows that he must account to God for every moment of his life, his every moment is rational, peaceful, honest and high quality. Yet there is also no doubt that such a person’s greatest gain is the approval of God.

Therefore, anyone acting with that awareness must live without forgetting that the date of the death predetermined for him is rapidly approaching. Living by reflecting upon that both increases his store of good deeds in this world and prepares an excellent life for him in the hereafter. The effort expended in this world to earn God’s approval is, of course, a great means of earning our Lord’s mercy and paradise in the hereafter. God knows best of all, of course.

Ölümün yeri, zamanı ve şekli kaderde belirlidir


Ölüm, her olay gibi, Allah'ın dilemesiyle hayır ve hikmetle gerçekleşir. Bir insanın doğum tarihi nasıl belliyse, aynı şekilde ölüm tarihi de daha o doğmamışken, dakikasına, saniyesine kadar bellidir. İnsan da kendisine verilen süreyi her saniye biraz daha tüketerek, o son ana doğru hızla yaklaşır. Herkesin ölümünün yeri, zamanı ve şekli kaderinde belirlenmiştir.

Buna rağmen insanların bir kısmı ölümün, Allah'ın ona sebep olarak yarattığı olaylar zincirinin bir sonucu olduğunu sanırlar. Her gün gazetelerde ölüm haberlerini okur, ardından da, "Eğer bir tedbir alınsaydı sonuç bu şekilde olmazdı; şöyle yapılsaydı ölmezdi" gibi cahilce mantıklar yürütürler. Halbuki her insan kendisine tanınmış süreden ne bir saniye eksik ne de bir saniye fazla yaşayamaz. Ancak, imanın verdiği bilinçten uzak olan insanlar, her olaya olduğu gibi ölüme de tesadüfler zincirinin bir parçası olarak bakarlar. Allah Kuran'da, tamamen inkarcılara özgü olan böyle çarpık bir zihniyetten müminleri sakındırır:

Ад


 
Ад - место, сотворенное Всевышним Господом для того,чтобы стать вечной обителью наказания безбожников и грешников, где тела и души их будут бесконечно вкушать невыносимые муки.Неблагодарность и отрицание человеком Господа, сотворившего его и наделившего душой, являются самыми тяжкими грехами на земле.
Ад - это где Аллах воздаст за всё , что они вершили в земной жизни.Человек был сотворен для служения Всевышнему, и если он отвергнет цель своего сотворения и откажется служить тому, для чего он был создан, то за это ему и воздастся.
 

МИЛОСЕРДИЕ ВЕРУЩИХ


Мухаммад - Посланник Аллаха. Те, которые вместе с ним, суровы к неверующим и милостивы между собой.(Сура «Аль – Фатих», 29)
 За последние 1400 лет му'мины пережили много войн, подверглись жестоким гонениям, находились в суровых условиях и бесстрашно рисковали собственной жизнью. Причина заключается в том, что искренний му'мин, оказавшись в затруднительном положении, уповает на благоволение Всевышнего Господа и проявляет стойкое терпение, надеясь получить в  награду, вечную жизнь в Раю. При любых обстоятельствах искренний верующий, который проявляет полную покорность своей судьбе, никогда не отчаивается и не испытывает чувство огoрчения. Он всегда спокоен, так как уповает на своего Господа, Который все события в его жизни предопределил еще до его рождения. Му'мины обладают стойким характером и силой воли, а также в вышей степени милосердны друг к другу. Они защищают и заботятся о благе своих братьев и сестер по вере, нужды которых становятся для них важнее,чем их собственные, они с радостью готовы отказать себе в чем-либо, ради благополучия других верующих.
Верующие, живущие по наивысшей морали, избранной Всевышним Аллахом, на протяжении всей своей жизни и до самой смерти находятся под надежной защитой своего Господа.

Believers' compassion


Muhammad is the Messenger of Allah, and those who are with him are fierce to the unbelievers, merciful to one another. (Surat al-Fath, 29)
Muslims have seen many wars, suffered difficult conditions and unhesitatingly risked their own lives over the course of the last 1400 years. The reason is that Muslims have a strong desire to gain Allah’s (God’s) approval, look at all events with an eye to eventual recompense and wholeheartedly want Paradise to be their eternal abode in the Hereafter. Believers who display a complete submission to destiny never despair or feel afflicted under any circumstances. They are always at ease and content with Allah.

In addition to having an active and strong character, Muslims are also highly genuine and compassionate toward one another. They protect one another, watch out for one another’s needs and place them before their own wishes. Since they abide by Allah’s commandment, they are always secure and at peace.

Allah will expose and punish the hypocrites




As revealed in the verses of the Qur’an, hypocrites are false, two-faced individuals, who behave like true believers, as if they had true faith, when in fact they do not believe at all.  Most important, they do not keep this falsity to themselves, but try to infiltrate among true believers and behave like them. The reason they behave in that way is that they hope to enjoy various worldly advantages by staying alongside believers.

They imagine that by approaching believers and pretending to have faith themselves, they can deceive believers and make use of various of the advantages they enjoy.

The foolishness of hypocrites - III


They Are In Conflict With One Another 

Solidarity and unity is another important characteristic of believers. Hypocrites, on the other hand, are afflicted with a contrary. Though they all share the common characteristic of hypocrisy, they are always in conflict with one another. That is because, unlike believers, they have no common goal. That is to say, they do not seek Allah's favor. On the contrary, they all pursue their own personal benefit, and therefore, inevitably, their interests clash. In the Qur'an, Allah draws our attention to this trait of the hypocrites:

… You are a greater cause of terror in their breasts than Allah! That is because they are people who do not understand. They will not fight against you all together as a group except in fortified towns or behind high walls. Their hostility towards each other is intense. They are full of bravado in each other's company. You consider them united but their hearts are scattered wide. That is because they are people who do not use their intellect. (Surat al-Hashr, 13-14) 
 

The foolishness of hypocrites – II


They Are Unaware Of Allah's Support Of The Believers

Hypocrites are also unaware of the support Allah provides to believers; they assess the strength of the believers based on their outer appearance. However, believers are those to whom Allah grants His help. At those times when they think they are in the greatest difficulty, Allah makes them successful.

Unaware of this truth, hypocrites deem themselves to be superior over believers. For, in appearance, they may be wealthier than the believers, or be better off in status. Allah informs us about this foolishness of the hypocrites, and that, whatever the initial circumstances may be, believers will prevail over hypocrites and other disbelievers. An event that happened in the time of our Prophet (saas) explains this situation well:

They say, "If we return to Madina, the mightier will drive out the inferior." But all might belongs to Allah and to His Messenger and the believers. But the hypocrites do not know this. (Surat al-Munafiqun, 8)

Allah münafıkları ortaya çıkaracak ve azaplandıracaktır



Münafıklar, Kuran ayetlerinde bildirildiği gibi iki yüzlü, sahtekar insanlardır ve gerçekte mümin olup iman etmedikleri halde, sanki iman etmiş gibi davranırlar. En önemlisi de, bu sahtekarlıklarını kendi başlarına yapmazlar; müminlerin arasına girmeye, sanki onlardanmış gibi davranmaya çalışırlar. Bu şekilde hareket etmelerinin nedeni, müminlerle birarada olarak bir takım dünyevi çıkarlar elde etme yönündeki umutlarıdır.

Münafığın sırları


SAYIN ADNAN OKTAR'IN 16 OCAK 2009 TARİHLİ KRAL KARADENİZ RÖPORTAJINDAN...

KRAL KARADENİZ: ... Laikliğin İslam'a çok uygun olduğunu anlattınız biraz daha bunu açabilir miyiz?

ADNAN OKTAR: Bakın laikliğin olmadığı bir ortamda münafıklar ortalığı birbirine katarlar ve zibil gibi münafık olur. Münafık da dünyanın en aşağılık varlığıdır, en şerefsiz varlığıdır, en haysiyetsiz varlığıdır ve cemiyet mikrobudur münafık. Süper tehlikelidir. Mesela adam kafir, dinsiz, ateist, mertçe söylüyor, diyor ki "ben dinsizim" diyor. Allah onu öyle yaratmış. Dua edersin,"Yarabbi hidayet nasip et" dersin. O  arkadaş diyor"benim inancım ayrı, tavrım da böyle" diyor. Ama münafık kahpedir yani kendini gizler, Müslümanların içine girer, onlarla ilgili sanki böyle yakın bir bağı varmış gibi göstertir, sonra gider Müslümanların aleyhinde alçakça faaliyet yapar. Onları köşeye sıkıştırmaya kalkar. Mesela Peygamber Efendimizin (sav) zamanında öyleydi münafıklar, çok kahpeydiler. Resulullah'ın yanında onu seviyor gibi dost görünüyorlar, dışarı çıkıyorlar aleyhinde konuşuyorlar. "O ne demişti?" derler diyor Allah. Ayet var. Hatta bir kısmı diyorlar "Biz eğer mücadele etmeyi bilsek sizle beraber geliriz ama bilmiyoruz" diyorlar, halbuki çok iyi biliyor. Çıkarı olmadığı için. Mesela bir kısmı diyor ki "hava çok sıcak, bu sıcakta faaliyet olur mu ki?" diyor ama bir para versen, bir çıkarı olsa yapar. Ve münafık karaktersizliğini Kuran çok çok detaylı anlatır. Mesela Peygamber Efendimiz zamanında bunlar ayrı bir mescit edindiler. Hatta burada namaz kılıyorlar, oruç tutuyorlar yani müslüman görünümünde. Ama kahpe adamlar, ahlaksız yani Allah yasaklıyor "O mescitte hiçbir şekilde namaz kılmayın, hiçbir şekilde o mescide gitmeyin" diyor. Yani amaç Peygamber Efendimize olan saygıyı ve sevgiyi yok etmek, Ona bağlılığı yok etmek ve Müslümanları bölmek. Onun için münafıklar dünyanın en aşağılık varlıklarıdır. Laiklik işte bunu ortadan kaldırır. Bu çok büyük bir nimettir. Büyük bir kolaylıktır. Laikliğin uygulandığı yerde münafık hayat sahası bulamaz. Çünkü rahat rahat gider kafirse açıklar dinsizliğini, ateistliğini ve dolayısıyla Müslümanlar da rahat ederler.

The foolishness of hypocrites - I


Like all other disbelievers, one of the most telling characteristics of hypocrites is their foolishness. They may be clever, but they can never possess wisdom, which is an essential factor towards understanding and living by the Qur'an. For this reason, their analysis of reality is unsound. Finally, they fail to appreciate Allah and believers as they ought to be appreciated, for they lack this wisdom.

They Assume Allah Is Not Cognizant Of Their Actions

Hypocrites try to make religion difficult, the religion of Allah is easy


Struggle for Allah with the struggle due to Him. He has selected you and not placed any constraint upon you in the religion – the religion of your forefather Ibrahim. He named you Muslims before and also in this, so that the Messenger could be witness against you and you could be witnesses against all mankind. So establish prayer and pay alms and hold fast to Allah. He is your Protector – the Best Protector, the Best Helper. (Surat al-Hajj, 78)

... They invented monasticism – We did not prescribe it for them – purely out of desire to gain the pleasure of Allah,but even so they did not observe it as it should have been observed. To those of them who had faith We gave their reward but many of them are deviators. (Surat al-Hadid, 27)

We have made the Qur’an easy to remember.But is there any rememberer there? (Surat al-Kamar, 17)

We will ease you to the Easy Way.
Remind, then, if the reminder benefits. (Surat al-A’la, 8-9)

Аллаһ иңдергән динне, мөнафикъларның үзләренчә хуш күрмәүләре, авырлаштырылган һәм яраксыз бер дин мәгънәсенә китерүләре.


Аллаһ, мөнафикъларның мөселманнар арасында булганда үзләрен алардан кебек күрсәтергә тырышучы, мөселманнардан ераклашканнан соң бөтен тырышлыклары белән мөэминнәргә һәм Исламга  карата хыянәтле гамәлләре һәм мантыксызлыкларын Коръәндә җентекләп хәбәр итә. Мөнафиклар да, нәкъ шайтанның үз акылсызлыгына һәм әхлаксызлыгына карамастан Аллаһка ( Аллаһны бөтен кимчелекләрдән пак белербез ) акыл бирергә тырышканы кебек,  һәр дайми рәвештә Аллаһның илчеләренә һәм мөэминнәренә акыл бирергә тырышырлар, үзләре исә акылсыз һәм түбән бер дәрәҗәдә. Пәйгамбәрләрдән динне үзләре дөресрәк беләләр, пәйгамбәрләрнең төшенә алмаганнарын төшенәләр, пәйгамбәрләрнең динне яшәүләре хаталы дип күрүче, соң дәрәҗәле ялгыш бер акыл ияләре.
Үзләрен динне тагында дөрес аңлаучылар һәм яшәүчеләр дип уйларлар, чынлыкта исә асыл максатлары кешеләрне дин әхлакыннан ераклаштыру. Аллаһның Коръәндә “ ... диндә сезгә авырлык йөкләнмәгәндер, атагыз Ибрахимның дине ( ндә булган кебек ) “ (Хаҗ сүрәсе, 78) аяте белән, кешеләрнең холкына иң якын, бик җиңел шикелдә куллана алынган, акыллы һәм ихласлы бер дин булган Исламны, ырымнар белән, хәләл һәм харам мәсьәләсендә үз кагыйдаләрен кертеп яшәнә алмаслык авыр хәлгә китерделәр.

Hypocrites impudently dislike the religion sent down by Allah and adopt a pedantic conception of the faith that is impossible to live by


Allah has described in great detail the moral values, behavior and logical deficiencies of the hypocrites who come alongside Muslims and pretend to be one of them but who do all in their power to work against believers and Islam as soon as they take their leave from Muslims. One of the main characteristics of hypocrites revealed in the Qur’an is the way they greatly admire their own twisted logic and low intelligence. In the same way that, despite all his stupidity and immorality, satan sought to tell Allah what to do (surely Allah is beyond that), so hypocrites adopt the stupid and degraded behavior of trying to put ideas into the minds of Allah’s messengers and believers. So much so that they imagine they know the religion better than any prophet, think of things the prophet could not and that the prophet had a distorted perception of the religion.